جلسه هدایت تحصیلی پایه نهم با حضور مشاوران آموزشی زبده


توضیحات

انتخاب رشته نهم از چالش‌های تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول است. اکثر بچه‌های راهنمایی اطلاعات چندانی درباره رشته‌های تحصیلی دبیرستانی و دانشگاهی ندارند. همین مسئله وظیفه آموزش‌وپرورش و مدارس را در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول و خصوصا پایه‌ نهم سنگین‌تر می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، امروزه مدارس در کنار آموزش کتاب‌های درسی باید شاگردان خود را برای انتخاب رشته درست‌ و اصولی آماده کنند.

ما در مدرسه متوسطه اول سلام دریای نور از مشاوران آموزشی باتجربه و برتر کشوری برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عزیزمان کمک می‌گیریم. جلسه هدایت تحصیلی پایه نهم با حضور آقای مهندس جمالی (برای معرفی رشته مکانیک) و آقای دکتر علوی (برای معرفی رشته پزشکی، پیراپزشکی و دندان‌پزشکی) به‌همین‌منظور در دی‌ماه برگزار شد. در این جلسه اساتید گرامی درباره رشته‌های موردنظر توضیحات لازم را ارائه و سپس به سوالات دانش‌آموزان دراین‌باره پاسخ دادند.

این جلسات شاید تضمین‌کننده آینده تحصیلی دانش‌آموزان نباشد، اما آگاهی و انگیزه‌ آن‌ها را بالا می‌برد و احتمال به‌خطارفتن‌شان را پایین می‌آورد. آنچه اهمیت دارد، برگزاری مداوم این‌دست‌جلسات است تا دانش‌آموزان بهتر بتوانند مسیر تحصیلی‌شان را از میان رشته‌ها دبیرستانی و دانشگاهی پیدا کنند؛ کاری که ما در مدرسه راهنمایی سلام دریای نور، خود را ملزم به انجامش می‌دانیم.